Pages

Tuesday, December 27, 2011

ROBOGAMEZ 2011 @UNITEN

Assalamualaikum w.t.b.. Dah lama xupdate blog ni.. malas punye pasal.. haha.. Kali ni aku nak citer pasal citer lame dah sebenarnye.. Ni citer pasal ROBOGAMEZ 2011.. Aku masuk game ni under DH Robotic..




 Aku masuk under company ni sebab member aku yang ajak.. Bosan2 hujung minggu xde buat apa2, buat robot untuk game ni.. Tema UNITEN untuk ROBOGAMEZ kali ni adalah soccer robot.. So ktorang kena la buat robot untuk main bola.. Bawah ni adalah gambar2 robot dalam pembinaan.. esoknye dah nk game malam ni baru buat.. kerja last minit.. haha..

Ni member aku yang ajak masuk ni.. power dia ni bab robotic..

Dia buat robot harapan.. tengok wayar la camne serabutnye.. haha

Robot ke-2 in progress.. Aku tolong buat untuk robot ni..

Dua2 robot guna PCB.. Yang ni untuk robot ke-2.. 1st time aku belajar guna CNC ni.. tapi aku xbuat lg.. haha
Siap proses pemotongan PCB
Masa untuk memprogram robot.. walaupun robot manual tp kena program gak tau..
akhirnya siap robot harapan.. robot ni multidirection.. arah mana2 pun dia boleh jalan..

Robot ke-2 pun dah siap.. Dua2 robot ni menggunakan solenoid kereta sebagai penendang bola..

Bersedia untuk beraksi..

Hasilnya kami dapat tempat ke-3.. haha.. rezeki.. tuah kami ada untuk game ni..
Team kami dengan ditemani dua orang gadis sebagai tukang sorak.. haha
 Tu saja lah entri kali ni.. Kalau ade entri baru lagi aku update lagi.. haha

0 comments:

Post a Comment